31 Mart 2017 Cuma

GÜLE BAKTIKÇA



Koyarsınız fotoğrafını karşınıza, gülüyorsa gülersiniz, somurtuyorsa siz de somurtursunuz, hatta bazen her zerresini ezbere bildiğiniz halde öyle bir dalarsınız ki benim gibi bu cümleyi kurabilmek üç dakikanızı alır. 
Uzun uzun yazmak istersiniz, tertemiz sayfaları ona adamak istersiniz. Eğer yoksa, sadece bedenen var olursunuz. Ruhunuz da onunla birlikte yok olur. Onun uyuduğunu, uyuyabildiğini hissederseniz ancak kafanızı yastığa rahatça koyarsınız. Gün sizin için güneş çıkıp hava aydınlandığında değil, o uyanıp güne merhaba dediğinde başlar. Fotoğrafına bakarak uyanırsınız, gün bitip eve döndüğünüzde dokunduğunuz son şey saçları olur. Duyduğunuz son şey sesi, baktığınız son şey gözleri.. Nefes alırken onun kokusundan başka kokuyu hissedemezsiniz. 
Bir gün bile görmeseniz mutluluk kavramı sizden yavaşça uzaklaşır. Her şey yolunda olsa bile, aksinin düşüncesi dahi içinizi paramparça eder. Karşınızda o olsa bile, onsuzluk korkusundan gözleriniz dolar. Kimbilir belki size şaka yapar, başkalarıyla ilgili. Başkasının şakası bile alev alev yakar, kavurur, deler geçer kalbinizi. İhtimaller bile yaşlandırır sizi. 
Gözlerinin içi eviniz olur. Kirpiklerinde son bulsun istersiniz hayatınız. Ona bakarken kafanızdan binbir türlü şey geçer. O konuşur anlatır, siz onun gözlerinde çoktan kaybolmuşsunuzdur. Sadece onaylarsınız duymadığınız şeyleri. Canı yanınca, belli etmek istemezsiniz ama tüm keşkeler kafanızda döner dolaşır. Keşke benim canım yansaydı, keşke benim canım acısaydı.. Keşke ben üzülseydim, keşke ben üşüseydim.. 
Sizden sıkılma ihtimali sizi büyük sıkıntıya sokar. Şu adam, şu fotoğrafına baktığım hani.. Gözleri okyanuslar kadar derin, kirpikleri yollar kadar uzun. Bakışı, dokunuşu cenneti düşünmek kadar huzur verici. İşte bu adam mı sıkılmış benden? Yaşamak denen şeyin ne anlamı var şimdi? Ölmek bi hayli kolay, ciddiyim. Öyle mecazi olarak değil, bildiğimiz hayata son vermek. O muazzam son seninle olmayacaksa, yıllarca beklemeye gerek mi var? Gözlerine bakamayacaksam, sesini duymayacaksam, boynunun kokusunda uyuyamayacaksam..
Yüreğimde fırtınalar koparan adam, yak, yık ama kal. 
Hani bir şarkı sözü var ya; 'Güle baktıkça, çırpınır yüreği bülbülün..'
Ah gülüm, ben bülbülüm.. Tüm şarkılar sana.. 

/Birini böyle sevin, sonunu düşünmeden, koşulsuz, ömrünüzün tamamını adayarak, karşılıksız teslim ederek kendinizi. Başka şeylerle değil, yıpranacaksanız sevgiyle yıpranın. Sevgiyle kalın./

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder